Essent - Altijd Daltarief

uitgevoerd tijdens dienstverband bij Searchresult

** Alle rechten van dit project behoren tot Searchresult **

Geniet nu dag & nacht van één voordelig daltarief

Tot op de dag van vandaag denken veel mensen nog steeds dat ze op hun energierekening kunnen besparen door 's nachts de was te doen. Daarom biedt Essent altijd een laag tarief. Dat betekent dat uw elektriciteit overdag net zo betaalbaar is als 's nachts. Overstappen naar een andere energieleverancier is dus niet nodig. Onze taak was om dit bij de klant te laten plakken.

Klant

Essent

Product

Rich Media Campagne

Werkzaamheden

Design / Ontwikkeling Rich Media ads (o.a. static- en dynamic ads, APTO, mobile shake)

Altijd Daltarief

In de Altijd Daltarief-campagne van Essent is gekozen voor een doelgroepstrategie volgens het SEE-THINK-DO model. Daarbij worden de customers gevolgd in hun journey, telkens scherp inspelend op de fase waarin ze zich bevinden. Met passende uitingen aan de hand van verschillende datasignalen (1st/3rd party). Denk hierbij een meerdere IAB setjes, High Impact formaten, een APTO (bekijk de APTO op desktop hier) Maar ook een dynamische setup waarbij de doelgroep getarget wordt met een dag of nacht varianten van de banners. Afhankelijk dus van het dagdeel wanneer ze online waren.

Om maar wat mooie resultaten te noemen. Met deze campagne zorgt online (SEE) Awareness voor ruim 6,8 mln uniek bereik en optimale zichtbaarheid. Maar ook door gebruik van Waypoint-remarketing in de THINK/DO-laag, vind er een gemiddelde uplift plaats van +180% in CTR en een lagere CPO in de uiteindelijke sale. De gemiddelde uitkijkratio’s van +82% en +2% CTR op video-inzet zijn dan ook buitengewoon goed. Het interactieve onderdeel van de campagne werpt ook zijn vruchten af! Met meer dan 2300 Mobile Shakes per dag tegen een engagementratio van 5%+. De Rich Media Mobile Interscroller & Shake inzet zorgen voor +68% efficiëntere doorstroom naar THINK/DO.

Deze campagne heeft de 2de prijs gewonnen bij de Programmatic Awards in de categorie Always on / Full funnel.

Interesse in een bannersetje?

Of een dynamische Rich Media campagne? Een APTO, swipe cube of interscroller? Neem even contact met ons op en we geven je meer info. In geen tijd gaat die CTR van je door het dak!

volgende case